گريم، آرایش و پیرایش مو

کارشناسی حرفه ای

کارشناسی حرفه ای آرایش و پیرایش مو

تعریف و هدف :

اصل و پیدایش گریم به دوران ابتدایی و مراسم آیینی باز می گردد، انسان از زمان های بسیار دور برای سازگار کردن خود با محیط و یا نشان دادن هویت فردی، گروهی اجتماعی، چهره خود را با رسوبات مختلف، رنگ های معدنی، عصاره گیاهان، خاکستر چوب و دیگر عناصر طبیعی رنگ آمیزی می کردند و گاه صورتک هایی از پارچه و تراشیده از پوست درختان به چهره خود می زدند و به این ترتیب ظاهر خود را برای اهداف خاص تغییر می دادند.

ولی امروزه گریمورها با لحاظ نمودن تکینک های سایه و روشن، و استفاده از ابزارهای مناسبی چون قطعات حرفه ای می بایست آگاه به علم روانشناسی، واقف بر جغرافیای مورد نظر و تاریخ ملل، آشنا به هنر طراحی و رنگ شناسی و تاثیر نور بر آن، مشرف بر زاویه دید و دارای نگاهی هنرمندانه، ظریف و با وسواس بوده و با داشتن علم و دانش کامل بر دوربین و شناخت از صحنه نمایش و مدیوم تصویر در قاب تلویزیون و بر پرده سینما می توانند بازیگر را از ظاهر خود جدا ساخته و او را به دنیای جدیدی با نام نقش آشنا سازد و به نتیجه مطلوب که حاصل زحمات بی دریغ برای رسیدن به نقش می باشد، برساند.

دوره کارشناسی حرفه ای گریم – چهره پردازی برای تربیت گریمورهای حرفه ای و متعهد نسبت به امور اخلاق حرفه ای تدوین شده و هدف اصلی از این برنامه درسی آماده نمودن جوانان ایرانی و علاقه مندان برای جذب در مشاغل هنری مرتبط با این حرفه می باشد.

ضرورت و اهمیت :

با توجه به تولیدات روز افزون نمایش و فیلم در ایران و کمبود نیروهای متخصص و با دانش در این زمینه فارغ التحصیلان این دوره ها می توانند در گسترش و اشاعه این هنر نقشی فعال و عمده داشته باشند، وجود و حضور ایشان می تواند در کنار سایر فارغ التحصیلان رشته های نمایش، سینما و تلویزیون در رشد تئوری و ساختار حرفه ای تولیدات سینمایی، تلویزیون و نمایش موثر و مفید واقع شود.

قابلیت ها و مهارت های مشترک فارغ التحصیلان :

الف- گزارش نویسی و مستند سازی

ب- ارائه گزارش نتایج کار و جریان فعالیت ها

پ- انجام کار گروهی

ت- طبقه بندی و پردازش اطلاعات

ث- بهره گیری از رایانه

ج- برقراری ارتباط موثر در محیط کار

چ- سازماندهی و اداره کردن افراد تحت سرپرستی و آموزش آنها

ح- خودآموزی و یادگیری مستمر در راستای بالندگی شغلی

خ- ایجاد کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی

د- رعایت اخلاق حرفه ای و تنظیم رفتار سازمانی

ر- تفکر نقادانه و اقتضایی

ز- خلاقیت و نوآوری

قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان :

- طراحی و اجرای آرایش در سالن ها

- طراحی و اجرای کار بر مو در پروژه های سینمایی

- طراحی و اجرای کار بر روی مدل های ژورنالی

- مدیریت داخلی در سالن های آموزشی و حرفه ای

- قالب گیری از چهره و ساخت ماسک

- افکت گریم

مشاغل قابل احراز :

- طراح و مجری آرایش و پیرایش

- طراح و مجری چهره پردازی

- طراح رنگ و فرم بر مو

- تحلیل گر امور آرایش در رسانه ها و مطبوعات

طول و ساختار دوره :

دوره کارشناسی حرفه ای مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت ها و مهارت های مشترک و حرفه ای به 2 بخش آموزش در مرکز مجری و آموزش در محیط کار تقسیم می شود.

مجموع واحدهای هر دوره بین 65 تا 70 و مجموع ساعات آن 1700 تا 2000 ساعت می باشد که در طول حداقل 2 و حداکثر 3 سال قابل اجرا است.

سایر اطلاعات و پیش ثبت نام

با سلام! برای گفتگو در WhatsApp روی نام کارشناس مرکز کلیک کنید و یا برای ما ایمیل ارسال کنید
info@uast12.ir

   ارتباط از طریق WhatsApp
Close and go back to page